Social Media Medewerker

Social Media Medewerker

Brockmeyer Jobmarketing Experts Amersfoort

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 1 jaar werkervaring
  • Ervaring met de Facebook Business Manager of bereid dit te leren
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift (Duits, Frans of Spaans een pre)
  • Kennis van social media ontwikkelingen zoals YouTube, Snapchat en Tiktok
  • Goed kunnen luisteren, analytisch sterk, stressbestendig, creatief, initiatiefrijk en flexibel

Wat krijg je?

  • €2.100 - €2.400 bruto p/m (afhankelijk van kennis en werkervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Persoonlijk opleidingsbudget
  • Gezamenlijke lunch (altijd gevulde ijskast), borrels en 2x per jaar uit eten
  • Reiskostenvergoeding (buiten A'foort) of gratis parkeren

Wat doe je?

  • 20% Persona's in kaart brengen
  • 70% Facebook/Instagram campagnes opzetten
  • 10% Lopende campagnes monitoren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Social Media Medewerker bij Brockmeyer Jobmarketing Experts ondersteun je de Senior Social Media Medewerker bij de productie van Social Media campagnes op Facebook en Instagram. Hiervoor zet je zelf campagnes op, maak je afbeeldingen en video's in Shutterstock en schrijf je wervende zinnen. Daarnaast voer je doelgroepenonderzoeken uit, test en analyseer je de advertentie en je stelt benchmarks op. Verder ben je bezig met het monitoren, analyseren en optimaliseren van deze campagnes. Ook onderhoud je de Facebook Recruitment Network pages waarbij je meedenkt over het verbeteren van jullie strategie op dit gebied.

Je werkt nauw samen met de Social Lead, CM Lead en verschillende accountmanagers. Tussendoor houd je de directie op de hoogte van de algehele voortgang van de werkzaamheden.

Als je het leuk vindt om campagnes zo in te richten dat je de juiste doelgroep bereikt, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Social Media Medewerker

Op een leuke dag zie ik een lage CPC, CPM en een hoge CTR. Dan ben ik trots op de campagne die ik heb opgezet.

Op een minder leuke dag heb ik geen idee waarom de campagne niet zo goed loopt. Dan onderzoek ik samen met de Senior Social Media Expert waardoor er sprake is van tegenvallende resultaten en hoe we er weer een succes van kunnen maken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00

Voorbeeld uit de praktijk

Er is een order binnengekomen met een ICT-functie in de zorg en je hebt geen idee wat deze functie inhoudt. Hoe ga je te werk?

Om een goed beeld van de functie te krijgen ga je allereerst op zoek naar relevante data. Je zorgt ervoor dat je voldoende kenmerken rondom deze persona in kaart brengt en ontdekt wat zijn/haar interesses zijn. Vervolgens stem je deze af met de Accountmanager. Dan ga je bedenken hoe je deze persoon het beste kunt bereiken (targetten). Om de campagne te laten opvallen, zoek je bijpassende afbeeldingen en schrijf je aansprekende teksten. Zodra je de campagne eenmaal hebt ingezet, kijk je regelmatig hoe het met de campagne gaat en welke uitingen het beste werken. Als een campagne minder goed loopt dan verwacht, bespreek je met de Senior Social Media Expert hoe dit het beste bijgestuurd kan worden. Pas als de juiste sollicitaties binnenkomen bij de klant, heb jij een voldaan gevoel.

Groeipad

Binnen Brockmeyer krijg je de vrijheid om jezelf te ontwikkelen. We bieden verschillende mogelijkheden aan om jezelf te blijven ontwikkelen. En vergeet niet; elke medewerker is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar carrièrepad en persoonlijk ontwikkeling. Zo kun je binnen deze rol doorgroeien naar Expert en uiteindelijk de Senior functie bekleden.

Social Media Medewerker
Social Media Expert
Senior Social Media Expert

Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts

Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.

  • Actief in 150 landen
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • 40 werknemers

Collega's

Ricardo Kuurstra (31) - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Monsterboard in Amsterdam. Bij Brockmeyer is het mogelijk om een complete oplossing aan te bieden in plaats van 1 product. Ook werk ik nu in Amersfoort waar ik ook woon, dus lekker dichtbij!

Wat was je vorige baan?
Account Manager - Monsterboard.

Wat doe je in je vrije tijd?
dagjes weg met de kinderen.

Leroy den Breejen (26) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik was afgestudeerd als Communicatiemanager, wilde ik graag werkervaring opdoen. Na wat zoeken was ik Brockmeyer tegen gekomen en na het insturen van mijn sollicitatie werd ik direct teruggebeld!

Wat heb je gestudeerd?
Student Communicatiemanagement.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek maken, houtbewerken en muziekinstrumenten bouwen.

Peter Hagedoorn (39) - Adviseur Jobmarketing

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Recruiter en daarvoor als Adviseur mediacampagnes. Die beide werelden heb ik kunnen samenvoegen tot 1 bij Brockmeyer.

Wat was je vorige baan?
Partner l Recruitment Consultant @Q-Logic Recruitment Solutions.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd besteden aan mijn gezin, muziek luisteren, tennissen of met vrienden afspreken.

Thorwald Nienhuis (46) - Sales & Partnership Director

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voorheen werkte ik bij één van de grootste vacaturesites van Nederland. En als een bedrijf een vacature wilde plaatsen dan was dat mijn enige advies: plaats je vacature bij ons. Bij Brockmeyer kijken we niet naar een enkele vacaturesite maar naar de sites waar de juiste kandidaten zitten. Dat en de ruimte die ik krijg om te ondernemen zijn de redenen dat ik bij Brockmeyer ben gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Sales manager - de Persgroep.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd geniet ik van mijn samengestelde gezin, hockey ik en vind ik het geweldig om met een glas wijn in mijn hand de haard op te stoken.

Kim Lokhorst (26) - Social Media Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Natuurlijk kwam deze vacature bij mij voorbij omdat hij goed getarget was, haha! Dus stiekem was dit al een match made in heaven voordat ik het zelf wist. Na mijn studie Mediamanagement was ik op zoek naar een startfunctie dicht bij huis, waarin ik mijzelf kon bewijzen als Social Media Marketeer en waar een leuke werksfeer heerst. Sindsdien heb ik nog geen dag meegemaakt dat ik geen zin heb om naar mijn werk te gaan.

Wat was je vorige baan?
Fashionista bij Hunkemöller.

Wat doe je in je vrije tijd?
Cocktails drinken in de zon.

Gijs Laseur - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben begonnen bij Brockmeyer om het marketing vak te leren. Dat kan goed door de open bedrijfscultuur die er heerst. Dat zorgt voor vrijheid en motivatie voor creatieve ideeën voor de campagnes.

Wat heb je gestudeerd?
Bedrijfskunde.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ondernemen en hockeyen.

Alexandra Ederveen - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een volgende stap naar een organisatie met ambitie en een inspirerende werkomgeving. Die heb ik hier zeker gevonden! Ik mag bijdragen aan ontwikkelingen en groei van Brockmeyer: hoe mooi is dat!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager - Mediabrein.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis en zingen.

Chris Hendrickx (46) - Senior Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot internationaal mediabureau in Amsterdam. Het leek mij juist een verademing om met een klein team van het bedrijf een succes te maken. In deze afwisselende baan ben ik helemaal in mijn element. Juist omdat je met een klein team werkt, krijg je alle kansen om je talenten te benutten en te ontplooien.

Wat was je vorige baan?
Media Executive.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, koken en Franse marktjes bezoeken.

Bianca van der Aalst (30) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was heel erg toe aan een nieuwe uitdaging dichterbij huis en stuitte op deze vacature. Uit de tekst kon ik opmaken dat je goed in het team moest passen en dat stevig aanpakken en lol van belang waren. Dat sprak mij erg aan.

Wat was je vorige baan?
Sales Administrator - Manutan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd met m'n dochter doorbrengen en fotograferen.

Joren de Ruig (29) - Customer Success Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot E-commerce bedrijf. Ik heb daar veel fijne kneepjes geleerd maar vooral dat ik liever van waarde ben bij een kleinere organisatie. Na een tijd zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en was ik direct geïnteresseerd in wat het bedrijf doet. Na een goed gesprek ben ik erg blij met de nieuwe functie die ik hier mag vervullen en krijg ik energie van het helpen van onze partners en het nadenken over hoe de processen hier beter kunnen.

Wat was je vorige baan?
Partner Specialist bij bol.com.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal. Verder fan van stand-up, sport en series.

Sollicitatieproces

Bevestigingsmail
±
Videocall (eerste gesprek)
±
Gesprek op kantoor (zodra dit mogelijk is i.v.m. corona)
±
Contractaanbieding

Interessante baan?