Jobmarketing Consultant

Vacature gesloten

Jobmarketing Consultant

Brockmeyer Jobmarketing Experts Amsterdam

Wat is vereist?

  • Afgeronde commerciële HBO-opleiding, bijvoorbeeld Commerciële Economie
  • Minimaal 3 jaar (online) saleservaring, bij voorkeur in de media- of recruitmentbranche
  • Bij voorkeur ervaring met (job)marketing en/of vacatures
  • In het bezit van rijbewijs B
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Gedisciplineerd, enthousiasmerend, gemotiveerd en je streeft naar volledige zelfstandigheid

Wat krijg je?

  • €2.500 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Bonusregeling
  • 32-40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Persoonlijk opleidingsbudget
  • Telefoon van de zaak (auto van de zaak behoort tot de mogelijkheden)

Wat doe je?

  • 20% Afspraken (potentiële) klanten
  • 20% (potentiële) klanten benaderen
  • 20% Offertes met media-adviezen opstellen
  • 20% Contact klant over lopende campagnes
  • 10% Intern overleg
  • 10% Marktontwikkelingen bijhouden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Jobmarketing Consultant bij Brockmeyer ben je verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten en het beheren van het bestaande klantennetwerk. Je benadert (potentiële) klanten en plant (digitale) afspraken in om de jobmarketing-oplossingen van Brockmeyer te verkopen. Je bent vrij om je eigen weg hierin te vinden, maar je richt je altijd eerst op klanten waar de meeste potentie zit. Je werkt voor bekende aansprekende werkgevers zoals Vattenfall, Erasmus Universiteit en de provincie Utrecht maar ook voor minder bekendere organisaties die juist nog willen werken aan hun naamsbekendheid (employer branding).  

Als de (potentiële) klant enthousiast is, ga je in gesprek over de doelgroep die de klant wil aanspreken. Klanten van Brockmeyer zetten jobmarketing in om via verschillende kanalen voldoende sollicitaties op hun vacatures te krijgen. Op basis van dit gesprek ga je een offerte met concreet media-advies opstellen. Hiervoor gebruik je ook je eigen creativiteit, big data en het benchmarksysteem van Brockmeyer om inzichtelijk te maken welke kanalen geschikt zijn om de campagne succesvol te maken. Denk aan adverteren op jobboards en social media, banners inzetten, CPC-modellen gebruiken of juist voor offline media kiezen.

Verder is het belangrijk dat je je regelmatig verdiept in marktontwikkelingen, zodat je sterke offertes kunt opstellen en ook op lastigere aanvragen kunt inspelen. Ook begeleid je - samen met de Customer Success Manager - de lopende campagnes. Op die manier houd jij de vinger aan de pols, terwijl de Customer Success Manager zich meer ontfermt over operationele taken.

Je werkt op locatie in Amsterdam met een Customer Success Manager en vier of vijf andere Jobmarketing Consultants. Je hebt je ‘eigen’ groep met klanten, maar overlegt wel regelmatig met elkaar.

Als je het leuk vindt om veel contact met klanten te hebben en je te verdiepen in media, marketing, recruitment en techniek, en je het niet erg vindt dat nog niet alle processen zijn vastgelegd, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Sales Director
Feije Booster

Op een leuke werkdag hoor je van een klant dat een vacature is vervuld en dat de bijbehorende campagne gesloten kan worden. Ook heb je tijd om potentiële klanten te benaderen en direct daarna een voorstel uit te werken voor een geïnteresseerde klant.

Op een mindere werkdag is een klant niet erg tevreden: de campagne zit erop en de vacature is niet vervuld. Gelukkig is de relatie met deze klant goed, dus dan is het makkelijker om met alternatieven te komen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Stand-up
    • Afspraak potentiële klant
    • Afspraak potentiële klant
    • (potentiële) klanten benaderen
    • Contact klant campagne
    • Administratie
    • Werken aan offerte
    • Werken aan offerte
    • Salesoverleg
    • Overleg Customer Success Manager
    • Afspraak potentiële klant
    • (potentiële) klanten benaderen
    • (potentiële) klanten benaderen
    • Contact klant campagne
    • Contact klant campagne
    • Werken aan offerte
    • Administratie
    • Lunch
    • Werken aan offerte
    • Afspraak potentiële klant
    • (potentiële) klanten benaderen
    • Marktontwikkelingen bijhouden
    • Marktontwikkelingen bijhouden
    • Lunch
    • Overleg Customer Success Manager
    • Afspraak potentiële klant
    • Contant klant campagne
    • Contact klant campagne
    • Marktontwikkelingen bijhouden
    • Werken aan offerte
    • Werken aan offerte

Voorbeeld uit de praktijk

Een grote klant wil zo snel mogelijk 10 vacatures live zetten. Hoe pak je dit aan?

Het is donderdag als deze klant belt en hij geeft aan dat hij het liefst vóór het weekend live wil. Praktisch gezien zou dat mogelijk zijn, maar in de agenda’s van de campagnemanagers zie je weinig ruimte. Ook zijn er andere klanten met belangrijke deadlines die niet kunnen wachten.

Je overlegt met de klant en jullie besluiten samen dat het beter is om de campagne na het weekend te lanceren. De klant vraagt nog wel of het interessant is om een deel alvast op vrijdag live te zetten, aangezien jullie hier wel ruimte in de agenda voor hebben. Je raadt dit af, aangezien de campagne aanzienlijk minder sterk wordt door deze op te splitsen. Campagnes hebben de meeste kracht als je alle middelen op alle kanalen tegelijkertijd inzet. Bovendien maakt het voor de effecten van de campagne niet uit of je deze op vrijdag of maandag lanceert.

Groeipad

Het groeipad binnen Brockmeyer staat niet vast. Iedereen die start in het salesteam, doorloopt een aantal trainingen en begint met een kennismaking met alle andere afdelingen binnen Brockmeyer. Je bent verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling en samen met je manager bepaal je jouw doelen en het tempo waarin je mogelijk een stap kan zetten naar een volgende functie. Eén van de onderdelen van het groeipad is in ieder geval het (samen met een collega) bezoeken van onze klanten.

Jobmarketing Consultant 
Senior Jobmarketing Consultant 

Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts

Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.

  • Actief in 150 landen
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • 40 werknemers

Collega's

Ricardo Kuurstra (35) - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Monsterboard in Amsterdam. Bij Brockmeyer is het mogelijk om een complete oplossing aan te bieden in plaats van één product. Ook werk ik nu in Amersfoort waar ik woon, dus lekker dichtbij!

Wat was je vorige baan?
Account Manager - Monsterboard

Wat doe je in je vrije tijd?
Dagjes weg met de kinderen.

Leroy den Breejen (30) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik was afgestudeerd als Communicatiemanager, wilde ik graag werkervaring opdoen. Na wat zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en na het insturen van mijn sollicitatie, werd ik direct teruggebeld!

Wat heb je gestudeerd?
Communicatiemanagement.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek maken, houtbewerken en muziekinstrumenten bouwen.

Peter Hagedoorn (43) - Adviseur Jobmarketing

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Recruiter en daarvoor als Adviseur mediacampagnes. Die beide werelden heb ik kunnen samenvoegen tot één bij Brockmeyer.

Wat was je vorige baan?
Partner l Recruitment Consultant @Q-Logic Recruitment Solutions.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd besteden aan mijn gezin, muziek luisteren, tennissen of met vrienden afspreken.

Thorwald Nienhuis (50) - Sales & Partnership Director

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voorheen werkte ik bij één van de grootste vacaturesites van Nederland. En als een bedrijf een vacature wilde plaatsen dan was dat mijn enige advies: plaats je vacature bij ons. Bij Brockmeyer kijken we niet naar een enkele vacaturesite maar naar de sites waar de juiste kandidaten zitten. Dat en de ruimte die ik krijg om te ondernemen zijn de redenen dat ik bij Brockmeyer ben gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Sales manager - de Persgroep.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd geniet ik van mijn samengestelde gezin, hockey ik en vind ik het geweldig om met een glas wijn in mijn hand de haard op te stoken.

Kim Lokhorst (30) - Social Media Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Natuurlijk kwam deze vacature bij mij voorbij omdat hij goed getarget was, haha! Dus stiekem was dit al een match made in heaven voordat ik het zelf wist. Na mijn studie Mediamanagement was ik op zoek naar een startfunctie dicht bij huis, waarin ik mijzelf kon bewijzen als Social Media Marketeer en waar een leuke werksfeer heerst. Sindsdien heb ik nog geen dag meegemaakt dat ik geen zin heb om naar mijn werk te gaan.

Wat was je vorige baan?
Fashionista bij Hunkemöller.

Wat doe je in je vrije tijd?
Cocktails drinken in de zon.

Gijs Laseur - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben begonnen bij Brockmeyer om het marketingvak te leren. Dat kan goed door de open bedrijfscultuur die er heerst. Dat zorgt voor vrijheid en motivatie voor creatieve ideeën voor de campagnes.

Wat heb je gestudeerd?
Bedrijfskunde.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ondernemen en hockeyen.

Alexandra Ederveen - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een volgende stap naar een organisatie met ambitie en een inspirerende werkomgeving. Die heb ik hier zeker gevonden! Ik mag bijdragen aan ontwikkelingen en groei van Brockmeyer: hoe mooi is dat!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager - Mediabrein.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis en zingen.

Chris Hendrickx (50) - Senior Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot internationaal mediabureau in Amsterdam. Het leek mij juist een verademing om met een klein team van het bedrijf een succes te maken. In deze afwisselende baan ben ik helemaal in mijn element. Juist omdat je met een klein team werkt, krijg je alle kansen om je talenten te benutten en te ontplooien.

Wat was je vorige baan?
Media Executive.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, koken en Franse marktjes bezoeken.

Bianca van der Aalst (34) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was heel erg toe aan een nieuwe uitdaging dichterbij huis en stuitte op deze vacature. Uit de tekst kon ik opmaken dat je goed in het team moest passen en dat stevig aanpakken en lol van belang waren. Dat sprak mij erg aan.

Wat was je vorige baan?
Sales Administrator - Manutan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd met m'n dochter doorbrengen en fotograferen.

Joren de Ruig (33) - Customer Success Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot E-commerce bedrijf. Ik heb daar veel geleerd, maar vooral dat ik liever van waarde ben bij een kleinere organisatie. Na een tijd zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en was ik direct geïnteresseerd in wat het bedrijf doet. Na een goed gesprek ben ik erg blij met de nieuwe functie die ik hier mag vervullen en krijg ik energie van het helpen van onze partners en het nadenken over hoe de processen hier beter kunnen.

Wat was je vorige baan?
Partner Specialist bij bol.com.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal. Verder fan van stand-up, sport en series.

Sollicitatieproces

Bevestigingsmail
Eerste gesprek
Tweede gesprek
Contractaanbieding

Interessante baan?