Jobmarketing Consultant
Brockmeyer Jobmarketing Experts Amsterdam
Wat is vereist?
- Afgeronde commerciële HBO-opleiding, bijvoorbeeld Commerciële Economie
- Minimaal 3 jaar (online) saleservaring, bij voorkeur in de media- of recruitmentbranche
- Bij voorkeur ervaring met (job)marketing en/of vacatures
- In het bezit van rijbewijs B
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
- Gedisciplineerd, enthousiasmerend, gemotiveerd en je streeft naar volledige zelfstandigheid
Wat krijg je?
- €2.500 - €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Bonusregeling
- 32-40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Persoonlijk opleidingsbudget
- Telefoon van de zaak (auto van de zaak behoort tot de mogelijkheden)
Wat doe je?
- 20% Afspraken (potentiële) klanten
- 20% (potentiële) klanten benaderen
- 20% Offertes met media-adviezen opstellen
- 20% Contact klant over lopende campagnes
- 10% Intern overleg
- 10% Marktontwikkelingen bijhouden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Feije Booster
Sales Director
Vacature
Als Jobmarketing Consultant bij Brockmeyer ben je verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten en het beheren van het bestaande klantennetwerk. Je benadert (potentiële) klanten en plant (digitale) afspraken in om de jobmarketing-oplossingen van Brockmeyer te verkopen. Je bent vrij om je eigen weg hierin te vinden, maar je richt je altijd eerst op klanten waar de meeste potentie zit. Je werkt voor bekende aansprekende werkgevers zoals Vattenfall, Erasmus Universiteit en de provincie Utrecht maar ook voor minder bekendere organisaties die juist nog willen werken aan hun naamsbekendheid (employer branding).
Als de (potentiële) klant enthousiast is, ga je in gesprek over de doelgroep die de klant wil aanspreken. Klanten van Brockmeyer zetten jobmarketing in om via verschillende kanalen voldoende sollicitaties op hun vacatures te krijgen. Op basis van dit gesprek ga je een offerte met concreet media-advies opstellen. Hiervoor gebruik je ook je eigen creativiteit, big data en het benchmarksysteem van Brockmeyer om inzichtelijk te maken welke kanalen geschikt zijn om de campagne succesvol te maken. Denk aan adverteren op jobboards en social media, banners inzetten, CPC-modellen gebruiken of juist voor offline media kiezen.
Verder is het belangrijk dat je je regelmatig verdiept in marktontwikkelingen, zodat je sterke offertes kunt opstellen en ook op lastigere aanvragen kunt inspelen. Ook begeleid je - samen met de Customer Success Manager - de lopende campagnes. Op die manier houd jij de vinger aan de pols, terwijl de Customer Success Manager zich meer ontfermt over operationele taken.
Je werkt op locatie in Amsterdam met een Customer Success Manager en vier of vijf andere Jobmarketing Consultants. Je hebt je ‘eigen’ groep met klanten, maar overlegt wel regelmatig met elkaar.
Als je het leuk vindt om veel contact met klanten te hebben en je te verdiepen in media, marketing, recruitment en techniek, en je het niet erg vindt dat nog niet alle processen zijn vastgelegd, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Feije Booster
Op een leuke werkdag hoor je van een klant dat een vacature is vervuld en dat de bijbehorende campagne gesloten kan worden. Ook heb je tijd om potentiële klanten te benaderen en direct daarna een voorstel uit te werken voor een geïnteresseerde klant.
Op een mindere werkdag is een klant niet erg tevreden: de campagne zit erop en de vacature is niet vervuld. Gelukkig is de relatie met deze klant goed, dus dan is het makkelijker om met alternatieven te komen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Stand-up
- Afspraak potentiële klant
- Afspraak potentiële klant
- (potentiële) klanten benaderen
- Contact klant campagne
- Contact klant campagne
- Administratie
- Werken aan offerte
- Werken aan offerte
-
- Lunch
- Salesoverleg
- Overleg Customer Success Manager
- Afspraak potentiële klant
- (potentiële) klanten benaderen
- (potentiële) klanten benaderen
- Contact klant campagne
- Contact klant campagne
- Werken aan offerte
- Administratie
-
- Lunch
- Afspraak potentiële klant
- (potentiële) klanten benaderen
- Evaluatiegesprek klant campagne
- Werken aan offerte
- Werken aan offerte
- Administratie
-
- Lunch
- Overleg salesafdeling Amersfoort
- Werken aan offerte
- Afspraak potentiële klant
- (potentiële) klanten benaderen
- Marktontwikkelingen bijhouden
- Marktontwikkelingen bijhouden
-
- Lunch
- Overleg Customer Success Manager
- Afspraak potentiële klant
- Contant klant campagne
- Contact klant campagne
- Marktontwikkelingen bijhouden
- Werken aan offerte
- Werken aan offerte
- Werken aan offerte
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad binnen Brockmeyer staat niet vast. Iedereen die start in het salesteam, doorloopt een aantal trainingen en begint met een kennismaking met alle andere afdelingen binnen Brockmeyer. Je bent verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling en samen met je manager bepaal je jouw doelen en het tempo waarin je mogelijk een stap kan zetten naar een volgende functie. Eén van de onderdelen van het groeipad is in ieder geval het (samen met een collega) bezoeken van onze klanten.
Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts
Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.
- Actief in 150 landen
- 30% / 70%
- Gem. leeftijd 30 jaar
- 40 werknemers