International Partner Manager

International Partner Manager

Brockmeyer Jobmarketing Experts Amsterdam

Wat is vereist?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met administratieve werkzaamheden en MS Office, bij voorkeur met techniek en online platformen
  • Nauwkeurig en goed onder druk kunnen werken
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Ondernemend, commercieel, resultaatgericht en initiatiefrijk
  • Interesse in recruitmenttechnologie
  • Woonachtig in omgeving Amsterdam

Wat krijg je?

  • €3.500 - €4.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Bonusregeling
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Persoonlijk opleidingsbudget
  • Telefoon van de zaak

Wat doe je?

  • 40% Sales
  • 30% Accountmanagement
  • 15% Technische ondersteuning bieden aan partners
  • 15% Intern overleg en administratie

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als International Partner Manager bij Brockmeyer ben je verantwoordelijk voor het uitbreiden en onderhouden van het internationale partnernetwerk. Denk hierbij aan recruitmentbedrijven of mediabureaus die de producten en diensten van Brockmeyer kunnen aanschaffen, zowel voor eigen gebruik als voor hun klanten. 

Je focus ligt op het vinden van nieuwe partners en het vervolgens uitbouwen van de samenwerking. Je plant afspraken (demo's) in, waarbij je onder andere vertelt over het online platform van Brockmeyer dat zij kunnen gebruiken voor eigen recruitmentcampagnes. Je gaat in op de verwachte resultaten en benadrukt alle voordelen. Denk hierbij aan de API-connectie voor een soepele integratie van het platform met de recruitmenttool(s) van de (potentiële) partner.

Relatiemanagement is een belangrijk onderdeel van je baan. Samen met de partners zoek je constant naar de beste manier van samenwerken en integreren om een optimaal rendement te halen voor beide partijen. Ook houd je ontwikkelingen en behoeftes in de recruitmentwereld goed in de gaten en ga je op basis daarvan te werk. Verder bied je technische support als partners tegen problemen aanlopen, bijvoorbeeld met de integratie. Als dit te complex is, vraag je een technische collega om hulp.

Je bent onderdeel van het salesteam met totaal 15 collega's; zij werken verdeeld over twee teams in Amsterdam en Amersfoort. Je bent de enige International Partner Manager, maar staat wel midden in de organisatie en je hebt veel contact met collega's van andere afdelingen.

Als je het leuk vindt om binnen verschillende internationale (werk)culturen te werken en je accountmanagement- en salesactiviteiten hierop te baseren, en je het een uitdaging vindt om prioriteiten te stellen, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

International Partner Manager

Op een leuke werkdag wissel je af tussen sales, accountmanagement, marktonderzoek en overleg met collega’s.

Tijdens een minder leuke werkdag moet je zo snel mogelijk een technisch probleem bij een partner verhelpen. Na verloop van tijd blijkt dat je dit niet alleen kunt oplossen, waardoor je het probleem moet overdragen aan een technicus van Brockmeyer.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
  • 20:00
    • Commercieel overleg
    • Teamoverleg
    • Lunch
    • Administratie
    • Sales
    • Technische ondersteuning partner
    • Technische ondersteuning partner
    • Accountmanagement
    • Overleg collega
    • Marktonderzoek
    • Accountmanagement
    • Sales
    • Overleg collega
    • Accountmanagement
    • Sales
    • Lunch
    • Overleg collega
    • Werken aan rapportage
    • Technische ondersteuning partner
    • Technische ondersteuning partner
    • Avondeten
    • Sales
    • Accountmanagement
    • Administratie
    • Lunch
    • Overleg collega
    • Administratie
    • Demo potentiële partner
    • Accountmanagement
    • Borrel
    • Marktonderzoek

Voorbeeld uit de praktijk

Je komt per toeval een partij tegen die weleens een goede partner van Brockmeyer kan worden. Hoe ga je te werk?

Normaal gesproken ga je actief op zoek naar nieuwe partners, bijvoorbeeld via LinkedIn of Google. Het komt ook regelmatig voor dat er een nieuwe lead binnenkomt, bijvoorbeeld nadat ze hun e-mailadres hebben achtergelaten op de website en om meer informatie hebben gevraagd. Voordat je deze partij benadert, ga je eerst uitvoerig onderzoek doen naar de organisatie. Je leest recente nieuwtjes, verdiept je in hun producten en/of diensten en bekijkt wie er zoal werken. Verder zoek je uit wie de DMU's (decision making units) binnen de organisatie zijn en wie dus uiteindelijk verantwoordelijk worden voor het partnerschap.

Nadat je uitgebreid onderzoek hebt gedaan, neem je telefonisch contact op met de partij. Je introduceert Brockmeyer en probeert een afspraak in te plannen om het potentieel van partnerschap te bespreken. De afspraak verloopt goed en na afloop zijn ze nog steeds enthousiast, dus je stuurt een contract op voor partnerschap. Nadat de partij het contract heeft ondertekend, plan je een overleg in over de technische integratie: de koppeling tussen de online omgevingen van Brockmeyer en die van de partner. Daarom is het van belang dat je ook hier enige ervaring mee hebt.

Groeipad

Brockmeyer heeft ambitieuze groeidoelstellingen buiten Nederland die gebaseerd zijn op de partnerstrategie. Daardoor ligt er een open, maar kansrijk groeipad voor de International Partner Manager in het verschiet. Het nog te bouwen Customer Success Team zal (deels) aangestuurd worden door de succesvolle International Partner Manager.

International Partner Manager

Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts

Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.

  • Actief in 150 landen
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • 40 werknemers

Collega's

Ricardo Kuurstra (32) - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Monsterboard in Amsterdam. Bij Brockmeyer is het mogelijk om een complete oplossing aan te bieden in plaats van één product. Ook werk ik nu in Amersfoort waar ik woon, dus lekker dichtbij!

Wat was je vorige baan?
Account Manager - Monsterboard

Wat doe je in je vrije tijd?
Dagjes weg met de kinderen.

Leroy den Breejen (27) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik was afgestudeerd als Communicatiemanager, wilde ik graag werkervaring opdoen. Na wat zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en na het insturen van mijn sollicitatie, werd ik direct teruggebeld!

Wat heb je gestudeerd?
Communicatiemanagement.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek maken, houtbewerken en muziekinstrumenten bouwen.

Peter Hagedoorn (40) - Adviseur Jobmarketing

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Recruiter en daarvoor als Adviseur mediacampagnes. Die beide werelden heb ik kunnen samenvoegen tot één bij Brockmeyer.

Wat was je vorige baan?
Partner l Recruitment Consultant @Q-Logic Recruitment Solutions.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd besteden aan mijn gezin, muziek luisteren, tennissen of met vrienden afspreken.

Thorwald Nienhuis (47) - Sales & Partnership Director

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voorheen werkte ik bij één van de grootste vacaturesites van Nederland. En als een bedrijf een vacature wilde plaatsen dan was dat mijn enige advies: plaats je vacature bij ons. Bij Brockmeyer kijken we niet naar een enkele vacaturesite maar naar de sites waar de juiste kandidaten zitten. Dat en de ruimte die ik krijg om te ondernemen zijn de redenen dat ik bij Brockmeyer ben gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Sales manager - de Persgroep.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd geniet ik van mijn samengestelde gezin, hockey ik en vind ik het geweldig om met een glas wijn in mijn hand de haard op te stoken.

Kim Lokhorst (27) - Social Media Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Natuurlijk kwam deze vacature bij mij voorbij omdat hij goed getarget was, haha! Dus stiekem was dit al een match made in heaven voordat ik het zelf wist. Na mijn studie Mediamanagement was ik op zoek naar een startfunctie dicht bij huis, waarin ik mijzelf kon bewijzen als Social Media Marketeer en waar een leuke werksfeer heerst. Sindsdien heb ik nog geen dag meegemaakt dat ik geen zin heb om naar mijn werk te gaan.

Wat was je vorige baan?
Fashionista bij Hunkemöller.

Wat doe je in je vrije tijd?
Cocktails drinken in de zon.

Gijs Laseur - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben begonnen bij Brockmeyer om het marketingvak te leren. Dat kan goed door de open bedrijfscultuur die er heerst. Dat zorgt voor vrijheid en motivatie voor creatieve ideeën voor de campagnes.

Wat heb je gestudeerd?
Bedrijfskunde.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ondernemen en hockeyen.

Alexandra Ederveen - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een volgende stap naar een organisatie met ambitie en een inspirerende werkomgeving. Die heb ik hier zeker gevonden! Ik mag bijdragen aan ontwikkelingen en groei van Brockmeyer: hoe mooi is dat!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager - Mediabrein.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis en zingen.

Chris Hendrickx (47) - Senior Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot internationaal mediabureau in Amsterdam. Het leek mij juist een verademing om met een klein team van het bedrijf een succes te maken. In deze afwisselende baan ben ik helemaal in mijn element. Juist omdat je met een klein team werkt, krijg je alle kansen om je talenten te benutten en te ontplooien.

Wat was je vorige baan?
Media Executive.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, koken en Franse marktjes bezoeken.

Bianca van der Aalst (31) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was heel erg toe aan een nieuwe uitdaging dichterbij huis en stuitte op deze vacature. Uit de tekst kon ik opmaken dat je goed in het team moest passen en dat stevig aanpakken en lol van belang waren. Dat sprak mij erg aan.

Wat was je vorige baan?
Sales Administrator - Manutan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd met m'n dochter doorbrengen en fotograferen.

Joren de Ruig (30) - Customer Success Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot E-commerce bedrijf. Ik heb daar veel geleerd, maar vooral dat ik liever van waarde ben bij een kleinere organisatie. Na een tijd zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en was ik direct geïnteresseerd in wat het bedrijf doet. Na een goed gesprek ben ik erg blij met de nieuwe functie die ik hier mag vervullen en krijg ik energie van het helpen van onze partners en het nadenken over hoe de processen hier beter kunnen.

Wat was je vorige baan?
Partner Specialist bij bol.com.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal. Verder fan van stand-up, sport en series.

Sollicitatieproces

Bevestigingsmail
Eerste gesprek
Tweede gesprek
Contractaanbieding

Interessante baan?