Copywriter & Content Marketeer

Vacature gesloten

Copywriter & Content Marketeer

Brockmeyer Jobmarketing Experts Amersfoort

Wat is vereist?

  • HBO werk- en denkniveau op het gebied van journalistiek, communicatie en/of contentmarketing
  • Ervaring met contentcreatie, bijvoorbeeld als tekstschrijver of content marketeer
  • Basiskennis van SEO
  • Een vlotte (en uiteraard foutloze) schrijfstijl
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal
  • Bij voorkeur visuele kennis/ervaring, bijvoorbeeld met/over Adobe InDesign en videoproductie

Wat krijg je?

  • €2.200 - €2.600 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Persoonlijk opleidingsbudget
  • Gezamenlijke lunch
  • Reiskostenvergoeding (buiten Amersfoort)

Wat doe je?

  • 25% Ideeën voor nieuwe content verzamelen
  • 60% Contentcreatie (teksten schrijven)
  • 5% Intern overleg
  • 10% Opmaak en design

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Tim van Pelt

Marketing Director

Vacature

Als Copywriter & Content Marketeer bij Brockmeyer ben je verantwoordelijk voor de tekstuele contentproductie. Je schrijft allerlei teksten, zoals blogs, whitepapers, e-books, klantcases en nieuwsbrieven. Je doel is om Brockmeyer op de kaart te zetten als kennispartner en innovator van de recruitmentbranche, zowel intern als extern. Je doet eerst voorbereidend werk door (online) onderzoek te doen naar interessante onderwerpen. Je maakt de recruitmentwereld je snel eigen door vakbladen en -sites te volgen en met collega's te sparren: zij zijn ten slotte inhoudelijke experts. Al je ideeën verwerk je uiteindelijk in een contentkalender, die je doorneemt met je marketingcollega's.

Vervolgens ga je aan de slag met schrijven, waarbij je veel vrijheid krijgt. Je interviewt bijvoorbeeld een collega, schrijft een nieuwsbericht over een nieuwe tool van Brockmeyer of houdt je bezig met een reeks verdiepende artikelen over een specifiek HR-onderwerp. Uiteindelijk verspreid je de content via sociale media, de website en je eigen netwerk (of dat van collega's). Het gaat erom dat je de contentproductie op gang houdt en de deadlines haalt.

Je bent voornamelijk bezig met tekstuele content, maar ontfermt je ook over visuele aspecten. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat het design van een e-book er netjes uitziet, en ook is het niet uitgesloten dat je in de toekomst wellicht meer met videoproductie of design bezig bent. Verder denk je mee over de marketingstrategie, waar veel ruimte is voor eigen initiatief.

Je werkt het meest samen met de marketing director en de andere marketingcollega. Verder sta je middenin de organisatie, aangezien je van veel collega's inhoudelijke input nodig hebt voor jouw content.

Als je het leuk vindt om journalistiek te werk te gaan, en je het niet erg vindt dat je soms afhankelijk bent van collega's voor inhoudelijke input, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Marketing Director
Tim van Pelt

Op een leuke dag heb je een brainstormsessie met een andere afdeling, waar je veel inspiratie opdoet voor nieuwe artikelen.

Op een minder leuke dag reageert een collega niet op jouw verzoek om een interview in te plannen. Dan moet je hem/haar zien te overtuigen van de urgentie en het belang van jouw content.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Overleg collega
    • Overleg marketing
    • Feedback verwerken
    • Onderzoek doen
    • Teksten schrijven
    • Teksten schrijven
    • Collega reminden
    • Teksten schrijven
    • Brainstormsessie
    • Lunch
    • Overleg marketing
    • Onderzoek doen
    • Teksten schrijven
    • Teksten schrijven
    • Interview collega
    • Teksten schrijven
    • Overleg marketing
    • Feedback verwerken
    • Onderzoek doen
    • Teksten schrijven
    • Teksten schrijven
    • Teksten schrijven

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt - in overleg met je marketingcollega's - de contentkalender bijgewerkt. Hoe ga je vervolgens te werk?

Zodra de koers voor de komende periode bepaald is, ga je zelfstandig informatie verzamelen en content produceren. Je kijkt bijvoorbeeld hoe concullega's te werk gaan, leest vakbladen en -sites en doet onderzoek op internet. Je zoekt altijd eerst uit waar en hoe je inhoudelijke informatie voor je ideeën kunt verzamelen. Je neemt bijvoorbeeld contact op met een collega die gespecialiseerd is in een bepaald vakgebied; daar plan je bijvoorbeeld een interview mee in. Vervolgens werk je al je verzamelde input uit in goede, sterke content. Je weet als geen ander hoe je complexe informatie om kunt zetten in aantrekkelijke teksten over HR- en recruitmentzaken.

Groeipad

Binnen Brockmeyer Jobmarketing Experts krijg je de vrijheid en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. En vergeet niet: elke medewerker is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar carrièrepad en persoonlijke ontwikkeling.

Copywriter & Content Marketeer
Senior Copywriter & Content Marketeer
Head of Content

Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts

Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.

  • Actief in 150 landen
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • 40 werknemers

Collega's

Ricardo Kuurstra (35) - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Monsterboard in Amsterdam. Bij Brockmeyer is het mogelijk om een complete oplossing aan te bieden in plaats van één product. Ook werk ik nu in Amersfoort waar ik woon, dus lekker dichtbij!

Wat was je vorige baan?
Account Manager - Monsterboard

Wat doe je in je vrije tijd?
Dagjes weg met de kinderen.

Leroy den Breejen (29) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Nadat ik was afgestudeerd als Communicatiemanager, wilde ik graag werkervaring opdoen. Na wat zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en na het insturen van mijn sollicitatie, werd ik direct teruggebeld!

Wat heb je gestudeerd?
Communicatiemanagement.

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek maken, houtbewerken en muziekinstrumenten bouwen.

Peter Hagedoorn (43) - Adviseur Jobmarketing

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als Recruiter en daarvoor als Adviseur mediacampagnes. Die beide werelden heb ik kunnen samenvoegen tot één bij Brockmeyer.

Wat was je vorige baan?
Partner l Recruitment Consultant @Q-Logic Recruitment Solutions.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd besteden aan mijn gezin, muziek luisteren, tennissen of met vrienden afspreken.

Thorwald Nienhuis (50) - Sales & Partnership Director

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Voorheen werkte ik bij één van de grootste vacaturesites van Nederland. En als een bedrijf een vacature wilde plaatsen dan was dat mijn enige advies: plaats je vacature bij ons. Bij Brockmeyer kijken we niet naar een enkele vacaturesite maar naar de sites waar de juiste kandidaten zitten. Dat en de ruimte die ik krijg om te ondernemen zijn de redenen dat ik bij Brockmeyer ben gaan werken.

Wat was je vorige baan?
Sales manager - de Persgroep.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd geniet ik van mijn samengestelde gezin, hockey ik en vind ik het geweldig om met een glas wijn in mijn hand de haard op te stoken.

Kim Lokhorst (30) - Social Media Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Natuurlijk kwam deze vacature bij mij voorbij omdat hij goed getarget was, haha! Dus stiekem was dit al een match made in heaven voordat ik het zelf wist. Na mijn studie Mediamanagement was ik op zoek naar een startfunctie dicht bij huis, waarin ik mijzelf kon bewijzen als Social Media Marketeer en waar een leuke werksfeer heerst. Sindsdien heb ik nog geen dag meegemaakt dat ik geen zin heb om naar mijn werk te gaan.

Wat was je vorige baan?
Fashionista bij Hunkemöller.

Wat doe je in je vrije tijd?
Cocktails drinken in de zon.

Gijs Laseur - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben begonnen bij Brockmeyer om het marketingvak te leren. Dat kan goed door de open bedrijfscultuur die er heerst. Dat zorgt voor vrijheid en motivatie voor creatieve ideeën voor de campagnes.

Wat heb je gestudeerd?
Bedrijfskunde.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ondernemen en hockeyen.

Alexandra Ederveen - Jobmarketing Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was toe aan een volgende stap naar een organisatie met ambitie en een inspirerende werkomgeving. Die heb ik hier zeker gevonden! Ik mag bijdragen aan ontwikkelingen en groei van Brockmeyer: hoe mooi is dat!

Wat was je vorige baan?
Accountmanager - Mediabrein.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis en zingen.

Chris Hendrickx (50) - Senior Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot internationaal mediabureau in Amsterdam. Het leek mij juist een verademing om met een klein team van het bedrijf een succes te maken. In deze afwisselende baan ben ik helemaal in mijn element. Juist omdat je met een klein team werkt, krijg je alle kansen om je talenten te benutten en te ontplooien.

Wat was je vorige baan?
Media Executive.

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, koken en Franse marktjes bezoeken.

Bianca van der Aalst (34) - Campagne Expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was heel erg toe aan een nieuwe uitdaging dichterbij huis en stuitte op deze vacature. Uit de tekst kon ik opmaken dat je goed in het team moest passen en dat stevig aanpakken en lol van belang waren. Dat sprak mij erg aan.

Wat was je vorige baan?
Sales Administrator - Manutan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd met m'n dochter doorbrengen en fotograferen.

Joren de Ruig (32) - Customer Success Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot E-commerce bedrijf. Ik heb daar veel geleerd, maar vooral dat ik liever van waarde ben bij een kleinere organisatie. Na een tijd zoeken kwam ik Brockmeyer tegen en was ik direct geïnteresseerd in wat het bedrijf doet. Na een goed gesprek ben ik erg blij met de nieuwe functie die ik hier mag vervullen en krijg ik energie van het helpen van onze partners en het nadenken over hoe de processen hier beter kunnen.

Wat was je vorige baan?
Partner Specialist bij bol.com.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal. Verder fan van stand-up, sport en series.

Sollicitatieproces

Bevestigingsmail
± Binnen 5 werkdagen
Eerste gesprek (videocall)
± Binnen 5 werkdagen
Tweede gesprek (videocall)
± Binnen 2 werkdagen
Aanbod

Interessante baan?