Copywriter & Content Marketeer
Brockmeyer Jobmarketing Experts Amersfoort
Wat is vereist?
- HBO werk- en denkniveau op het gebied van journalistiek, communicatie en/of contentmarketing
- Ervaring met contentcreatie, bijvoorbeeld als tekstschrijver of content marketeer
- Basiskennis van SEO
- Een vlotte (en uiteraard foutloze) schrijfstijl
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal
- Bij voorkeur visuele kennis/ervaring, bijvoorbeeld met/over Adobe InDesign en videoproductie
Wat krijg je?
- €2.200 - €2.600 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 24 tot 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Persoonlijk opleidingsbudget
- Gezamenlijke lunch
- Reiskostenvergoeding (buiten Amersfoort)
Wat doe je?
- 25% Ideeën voor nieuwe content verzamelen
- 60% Contentcreatie (teksten schrijven)
- 5% Intern overleg
- 10% Opmaak en design
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Tim van Pelt
Marketing Director
Vacature
Als Copywriter & Content Marketeer bij Brockmeyer ben je verantwoordelijk voor de tekstuele contentproductie. Je schrijft allerlei teksten, zoals blogs, whitepapers, e-books, klantcases en nieuwsbrieven. Je doel is om Brockmeyer op de kaart te zetten als kennispartner en innovator van de recruitmentbranche, zowel intern als extern. Je doet eerst voorbereidend werk door (online) onderzoek te doen naar interessante onderwerpen. Je maakt de recruitmentwereld je snel eigen door vakbladen en -sites te volgen en met collega's te sparren: zij zijn ten slotte inhoudelijke experts. Al je ideeën verwerk je uiteindelijk in een contentkalender, die je doorneemt met je marketingcollega's.
Vervolgens ga je aan de slag met schrijven, waarbij je veel vrijheid krijgt. Je interviewt bijvoorbeeld een collega, schrijft een nieuwsbericht over een nieuwe tool van Brockmeyer of houdt je bezig met een reeks verdiepende artikelen over een specifiek HR-onderwerp. Uiteindelijk verspreid je de content via sociale media, de website en je eigen netwerk (of dat van collega's). Het gaat erom dat je de contentproductie op gang houdt en de deadlines haalt.
Je bent voornamelijk bezig met tekstuele content, maar ontfermt je ook over visuele aspecten. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat het design van een e-book er netjes uitziet, en ook is het niet uitgesloten dat je in de toekomst wellicht meer met videoproductie of design bezig bent. Verder denk je mee over de marketingstrategie, waar veel ruimte is voor eigen initiatief.
Je werkt het meest samen met de marketing director en de andere marketingcollega. Verder sta je middenin de organisatie, aangezien je van veel collega's inhoudelijke input nodig hebt voor jouw content.
Als je het leuk vindt om journalistiek te werk te gaan, en je het niet erg vindt dat je soms afhankelijk bent van collega's voor inhoudelijke input, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Tim van Pelt
Op een leuke dag heb je een brainstormsessie met een andere afdeling, waar je veel inspiratie opdoet voor nieuwe artikelen.
Op een minder leuke dag reageert een collega niet op jouw verzoek om een interview in te plannen. Dan moet je hem/haar zien te overtuigen van de urgentie en het belang van jouw content.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Weekstart marketingcollega's
- Lunch
- Onderzoek doen
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
- Contentkalender bijwerken
- Teksten schrijven
- Design whitepaper
-
- Lunch
- Overleg collega
- Overleg marketing
- Feedback verwerken
- Onderzoek doen
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
- Collega reminden
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
-
- Brainstormsessie
- Lunch
- Overleg marketing
- Onderzoek doen
- Design whitepaper opstellen
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
- Interview collega
- Teksten schrijven
-
- Lunch
- Overleg marketing
- Feedback verwerken
- Onderzoek doen
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
- Teksten schrijven
-
- Overleg marketing
- Vrij
- Onderzoek doen
- Interview collega
- Teksten schrijven
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Binnen Brockmeyer Jobmarketing Experts krijg je de vrijheid en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. En vergeet niet: elke medewerker is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar carrièrepad en persoonlijke ontwikkeling.
Werken bij Brockmeyer Jobmarketing Experts
Brockmeyer Jobmarketing Experts is een toonaangevende en snelgroeiende speler op het gebied van online jobmarketing. Wij adviseren klanten over arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing, zodat hun vacatures altijd en overal de juiste kandidaten bereiken.
- Actief in 150 landen
- 30% / 70%
- Gem. leeftijd 30 jaar
- 40 werknemers